zondag 15 september 2013

Jazzdance

6 opmerkingen:
 
(Bron)

Inmiddels doe ik nu voor het 6e jaar jazzdance, en ik vind het zo leuk! Denk je nu: Wat, jazzdance? Of ben je benieuwd naar een aantal voorbeeld filmpje, kijk dan mee!

Jazzdance, beter bekend als jazzballet, is een vrije manier van dansen die qua structuur lijkt op klassiek ballet maar is gebaseerd op populaire muziek zoals jazz, rock en hiphop. De bewegingen en de muziek zijn veel losser. Ook wordt er gebruikgemaakt van elementen van de klassieke ballettechniek met technieken waarbij hoofd, schouder, elleboog, pols, hand, vingers, borstkas en bekken (heupen) ieder apart bewegen. Voor vrij veel mensen klinkt dit héél saai, maar ik kan je verzekeren, dat is het niet.
Om het jullie ook nog even te laten zien, een paar voorbeelden:
In Amerika
In Nederland
In Frankrijk
Wat vind jij van jazzdance? Doe je er zelf aan?

Liefs!

6 opmerkingen:

  1. Leuk!ik heb ook een paar jaartjes aan jazzdance gedaan:D
    Dat filmpje van Amerika is leukk!
    Liefs,
    Shivani(www.mylifestyle-shii.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik dans heel veel andere stijlen en heb geen tijd om jazzdance er ook nog bij te doen. Heel jammer, maar tijdens mijn klassieke lessen doe ik soms gelukkig ook wat jazz!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er echt leuk uit! Ik heb vroeger ook nog danslessen gevolgd, maar ik had er daarna niet genoeg tijd meer voor, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dans! Zelf 8 jaar gedaan en helaas moeten stoppen :(
    Wil zo graag weer terug maar wel bij een goede vereniging

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk!! Ik heb vroeger veel aan jazzdance gedaan, maar helaas ben ik er al een aantal jaar mee gestopt. Mis het af en toe wel hoor! x

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff